דרך לסקוב 22

אשדוד ים, ישראל

077-4455698

שירות לקוחות פעיל 24/7

יבוא אישי מארה״ב – 5 דברים שכל תייר שמבקר בארה״ב צריך להכיר

זקוקים לייעוץ בהזמנה וייבוא של מוצרים מארה״ב? צרו עימנו קשר!

זקוקים לייעוץ בהזמנה וייבוא של מוצרים מארה״ב? צרו עימנו קשר!

יבוא מארצות הברית הוא תהליך לא פשוט, אשר טומן בחובו בירוקרטיה – רבים עלולים לטעות ולחשוב שמספיק, להזמין טיסה ולהגיע עם מזוודה גדולה לביג אפל, לאתר ספקים ולחזור לארץ עם המוצרים המיובאים. אז בפועל, בכדי לבצע את התהליך יש צורך באישורים שונים מרשויות שונות במדינה – ובתוך כך, גם רשות המס.
יחד עם זאת, מדובר בפעולה שכל אחד יכול לבצע, אומנם במקרים מסוימים יידרש סיוע חיצוני ומקצועי לצורך כך, אך כאמור, זה אפשרי.
כך שאם אתם עושים את הצעדים הראשונים בהליך זה הן לצורך יבוא רכב מארה"ב ואין עבור כל מטרה אחרת, כדאי שתהיו מודעים למספר דברים, אשר יקלו עבורכם את התהליך.

1 – בדיקות מקדימות
יש לא מעט בדיקות מקדימות אותן יש לבצע בטרם מתחילים בהליך הייבוא: מה בדיוק אתם מעוניינים לייבא מארצות הברית, לאלו ספקים אתם מתכוונים להגיע, מהן העלויות הכוללות של הייבוא ובין היתר: מקדמות, אגרת ייבוא אישי, הובלה, מס רכישה וכיוצא בזה..  חישוב מקדים של כלל העלויות יאפשר לקבל את התמונה המלאה לגבי רמת האטרקטיביות של ייבוא מארצות הברית.

2 – יש  מספר אפשרויות לשילוח בינלאומי
יש 2 דרכים באמצעותן ניתן לייבא את המוצרים מארצות הברית לישראל והן: הובלה אווירית, הובלה ימית.
כמובן, אפשרות השילוח הנבחרת תושפע במידה רבה מסוג המוצרים ומהכמויות אותם מעוניינים לייבא.
לכל אחת מהדרכים יש את היתרונות שלה – כך שההובלה הימית תהיה בדרך כלל זולה יותר, אך הובלה אווירית תהיה מהירה יותר.

3 – יש לא מעט חברות אשר מציעות סיוע בתהליך
הסיוע אשר מוצע על ידי אותן חברות יכול לצאת לפועל בדרכים שונות. כך לדוגמא, ישנן חברות אשר מציעות ייעוץ אישי, ישנן חברות אשר מסייעות בפועל להתמודד עם כל הבירוקרטיות המהוות חלק מהליך הייבוא ויש כאלו שיש להם נציגים גם בארצות הברית, אשר מלווים את הלקוחות, הן בבחירת הספקים, הן בהליך הרכישה והן בכל מה שקשור לביצוע הייבוא.

4 – דגש משמעותי על נושא המכס
תשלום מכס מהווה חלק בלתי נפרד מרכישת מוצרים מארצות הברית (ומכל מקום אחר למעשה). ההמלצה היא לברר מבעוד מועד מה גובה המכס אותו תדרשו לשלם – מה שיאפשר לכם לוודא מבעוד מועד אם העלות הכוללת של המוצר בתוספת של המכס אכן משתלמת.
לדוגמא, אם אתם מעוניינים לייבא רכב לדוגמא, עלויות המכס הינן גבוהות במיוחד וקיימת הקפדה גדולה על אכיפה, לכן, כדאי לשים דגש על הנושא הזה.
דבר נוסף שחשוב לבדוק נוגע למסמכים אותם יש להשיג לצורך המטרה.

5 – חשיבות האמינות
יבוא לא חוקי יכול לגרור קנסות ועונשים כבדים במיוחד. לכן, יש לשים דגש על כך שכל פעולה שאתם מבצעים הינה חוקית ומבטיחה שפעולת הייבוא כולה תתבצע בהתאם לחוק.
לכן, גם במקרים בהם התקבלה ההחלטה להסתייע בחברה חיצונית לצורך ביצוע הייבוא יש לבדוק שאותה הפעולה פועלת כחוק.

מאמרים וטיפים בנושא הזמנת מוצרים מארצות הברית