דרך לסקוב 22

אשדוד ים, ישראל

077-4455698

שירות לקוחות פעיל 24/7

יבוא רכב מארצות הברית – האם זה משתלם וכמה מס משלמים?

זקוקים לייעוץ בהזמנה וייבוא של מוצרים מארה״ב? צרו עימנו קשר!

זקוקים לייעוץ בהזמנה וייבוא של מוצרים מארה״ב? צרו עימנו קשר!

יש לא מעט סיבות בגינן אנשים מחליטים לבצע ייבוא של רכב מארצות הברית, כאשר בין הסיבות הנפוצות: ייבוא רכב שהדגם שלו לא הגיע לישראל. סיבה נוספת בגינה יכול לעלות הרצון לרכישת רכב מארצות הברית, היא בגלל המחיר האטרקטיבי בו יוצע הרכב בארצות הברית, בהשוואה לישראל. כמובן, שיש כאלו אשר מעוניינים לייבא רכבים מיוחדים כמו רכבי אספנות, רכב יוקרה וכיוצא בזה.

כמובן, שרגע שלפני מתחילים תהליך של יבוא אישי מארה"ב חשוב לוודא שאכן מדובר בהליך שהינו משתלם כלכלית – כך שאם לדוגמא הייבוא מתבצע בגלל מחיר אטרקטיבי במיוחד בו מוצע הרכב, יש לחשב את כל התשלומים הנלווים לאלו של הרכב עצמו כמו: המיסים השונים, שער המטבע וכיוצא בזה..

מתי ניתן לייבא רכב מארצות הברית?

בכדי שיתאפשר לבצע את הייבוא מארצות הברית לישראל, יש לעמוד במספר תנאים ובין היתר: הרכב הינו מאושר לייבוא על ידי משרד התחבורה. מדובר ברכב חדש או ברכב משומש, אשר יוצר לפני שתיים או פחות. מי שמעוניין לבצע את הייבוא לא ייבא כלי רכב ב-12 החודשים האחרונים.

האדם אשר מעוניין לבצע את הייבוא מחזיק ברישיון נהיגה תקף אשר מאפשר לו לנהוג באותו הרכב בצורה חוקית.

בירורים מקדימים להליך ייבוא הרכב

יש לא מעט בירורים אותם מומלץ לבצע בטרם מתחילים בהליך ייבוא הרכב, אחד מהבירורים הראשוניים אותם יש לבצע נוגע למכס – כדאי לבדוק מה עלות המס אותה אתם עתידים לשלם וכיצד החישוב מתבצע – ניתן לפנות למכס לצורך ביצוע הבירור.

יש לברר פרטים על שוק הרכב בארצות הברית וגם לבדוק אפשרויות שונות המוצעות בארץ, כמו יבואנים שאולי ניתן לבצע את ההזמנה מהם וכיוצא בזה.

ממה מורכב מחיר הייבוא?

עלות הייבוא מורכבת ממחיר הייבוא הימי מארצות הברית לישראל, מעלות המכס והמיסים אשר יכולה לנוע בין ארבעים ל-מאה וחמישים אחוז מעלות הרכב. ממס על ייבוא הרכב (במקרים ומחיר הרכב עולה על סכום מסוים). עלויות נוספות יכולות להיות: הנפקה של רישיון יבוא, עמילות מכס, בדיקת מכס וכיוצא בזה..

בכדי להבין אם עלות ייבוא הרכב אכן משתלמת, קיימת חשיבות גבוהה לחשב את כל העלויות ולוודא שלאחר החישוב העלות הכוללת עדיין תהיה משתלמת – מה שיאפשר קבלת החלטה מושכלת לגבי ייבוא רכב מארצות הברית.

כאמור, התשובה לשאלה אם ייבוא רכב מארצות הברית יהווה כפעולה משתלמת או לא, תהיה תלויה במשתנים רבים כמו: כמה היבואן מוכן להשקיע ולשלם עבור הרכב – יש כאלו שיהיו מוכנים לשלם סכומי כסף גבוהים בכדי לייבא רכב ייחודי שלא קיים בארץ.

לעיתים, המחיר של רכב מסוים אשר נמכר בארצות הברית יכול להיראות זול ואטרקטיבי במיוחד, אבל ברגע שעושים את כל חישובי הייבוא והמיסים העלות תהיה פחות משתלמת.

זאת הסיבה, שקיימת חשיבות גבוהה לערוך את כל הבירורים בטרם ביצוע הייבוא, בכדי לוודא שגם העלויות וגם התהליך של הייבוא ישתלמו בסופו של דבר.

מאמרים וטיפים בנושא הזמנת מוצרים מארצות הברית